sunnuntai 31. tammikuuta 2016

Tohkeissaan -- oletko sinäkin?

On pitänyt jo jokin aika sitten kirjoittaa tästä ihanasta sanasta nimittäin:

TOHKEISSAAN

Olla tohkeissaan jostakin, tohkeisuus, tohkeilla.. luin jo jokin aika sitten hesarin kolumnin missä kerrottiin tästä sanasta todella kuvaavasti:

"Tohkeissaan olevat säntäilevät ja saavat hepuleita, syöksyvät yhdessä uusiin seikkailuihin ja väsyvät. Tohkeisuus sopii etenkin nuorille naisille, ja työnantajat rakastavat näitä oikealla tavalla heittäytyviä nykyisiä tai tulevia työntekijöitä."  
-Eeva Jokinen (yhteiskuntapolitiikan prof.)

Mähän olen juuri tuollainen. On mielenkiintoista, kun katsoo omaa toimintaansa, kuinka tohkeissaan sitä aina lähteekin kaikkeen mukaan. Eihän se silti ole huono juttu olla tohkeissaan, sehän on oikeastaan aika suloista.

Jäin sitten miettimään, että ehkäpäs monella muullakin on näitä syöksyjä kohti uutta. Tunnistatko itsesti tohkeissaan kokeilemassa jotain uutta liikuntamuotoa? Sehän on kivaa aina aloittaa. Käykö joskus niin, että on aivan tohkeissaan uudesta lajista tai liikuntamuodosta esimerkiksi zumbasta ja sitten väsähtääkin, ja toteaa että ei se ollutkaan niin "mun juttu".

(kuvassa Willi-vuokraheppani, Espoonlahti)

Mun juttu - ah, mikä ihana sanapari. Täytyy kyllä todeta, että minä olen tohkeisuuden kohteen löytänyt jo lapsena, ja sen "mun jutun" liikuntamuotona. Se on ratsastaminen ja hevoset. Toivon, että jokainen löytää sen oman juttunsa, eikä mene vain valtavirran mukana, koska sitä ne muutkin tekee. Tsemppiä oman turpaterapiasi löytämisessä ja lähde siihen innolla mukaan -- tohkeissaan ! :)

Jos kaipaat mielen jumppaa tämän asian kanssa, niin kurkkaapas nämä valmennusiltamat:
Laita itsesi liikkeelle -valmennusiltamat (FB)


                                  "Don't look back - you're not going that way."

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti